Mijn alerts Direct regelen
Menu

Tweede reeks ’Mijn tent is top’

Nieuwsitem

Tweede reeks ’Mijn tent is top’

Na de succesvolle eerste reeks van ‘Mijn Tent Is Top’ met Herman den Blijker slaan RTL Nederland, Heineken en ING wederom de handen ineen voor een tweede reeks. Eerdere samenwerking resulteerde in een prijs: De Sponsorring 2007 in de categorie media.

Frank Eijken, CCO RTL Nederland, is blij dat voor dit programma wederom gerekend kan worden op deze twee grote partijen: “Onze samenwerking vorig jaar heeft geresulteerd in een mooie prijs. De eerste reeks van ‘Mijn Tent Is Top’ is een goed voorbeeld van het samengaan van sponsoring en content. ” Erland Galjaard, programmadirecteur RTL 4 voegt hier aan toe: “‘Mijn Tent Is Top’ is een schoolvoorbeeld van moderne en brede (media)communicatie en samenwerking tussen drie grote partijen. Het format is helder en avontuurlijk, een mix van reality, ondernemen in de breedste zin en staat bol van strijd en emotie. Met Herman den Blijker als rode draad en keurmeester is het televisiegedeelte een succes geworden. Daarnaast is de internetsite een waar verlengstuk gebleken met een uitstekende en gevarieerde plek voor de adverteerder met veel mogelijkheden (live stream, spelletjes, aanvullende informatie, recepten). In combinatie met veel print en de commerciële campagne aan het begin van de eerste reeks vormde het een perfect geheel. Het leuke is ook dat men op straat, in de verschillende steden, echt heeft meegeleefd. De finale vorig seizoen wist in Leeuwarden en Den Bosch meer dan vijftienhonderd mensen op de been te brengen. Wij hopen en rekenen op een geweldige nieuwe serie.”

Postbank Zakelijk sponsorde de eerste editie van ‘Mijn Tent Is Top’. ING continueert de succesvolle samenwerking vanuit ING Bank, die jaarlijks eveneens vele startende ondernemers verwelkomt als klant. “De rol als sponsor van het programma sluit naadloos aan op onze dienstverlening,” aldus Henk Renkema, Directeur Marketing MKB ING Retail. “Startende ondernemers met ‘drive’ en passie willen wij graag helpen hun droom te verwezenlijken. We helpen de startende ondernemers bij de voorbereidingen van de start, bijvoorbeeld met het ING online ondernemingsplan. Daarnaast is het afsluiten van betaalrekeningen, cards en internetbankieren snel en gemakkelijk geregeld. Op basis van een goed plan behoort ook een substantiële lening tot de mogelijkheden. Onze deskundige startersadviseurs staan de ‘Mijn Tent Is Top’-deelnemers met raad en daad terzijde om van hun tent een succes te maken.”

Heineken is als sponsor van dit programma betrokken bij de horecalocaties, als ondersteuning voor de koppels en uiteraard als leverancier van bier en andere dranken. Ronald den Elzen, directeur Horeca Heineken Nederland: “Wij zijn zeer verheugd wederom een bijdrage te mogen leveren aan het programma over de mooiste branche van Nederland: de Horeca.  ‘Mijn Tent is Top’ geeft een zeer realistisch beeld van de branche én het vak van horecaondernemer. Alle aspecten van het horecavak worden belicht. Van het najagen van een droom en nemen van risico tot keihard werken voor de realisatie van een Top tent.

In Enschede, Breda, Den Haag en Groningen gaan vier koppels aan de slag. Allemaal hebben ze een origineel concept voor een horecaonderneming en de taak hier een succes van te maken. Adhoc horecamakelaars b.v. te Gouda verkocht Restaurant ‘In Dubio’ aan Heineken ten behoeve van het programma. Een win-win situatie zo zegt Bram Stokman van Adhoc. Heineken zocht een locatie in Den Haag, wij waren hier door Heineken van op de hoogte gesteld en boden een restaurant aan uit onze portefeuille. Het object bleek goed aan te sluiten bij de vestigingseisen. Vervolgens wikkelden wij de transactie in goede samenwerking met Heineken af. Onze opdrachtgever was uiteraard erg blij met de snelle en soepele transactie.  

Van het verbouwen van hun pand tot het aannemen van personeel, het samenstellen van de kaart en de financiële huishouding, de koppels krijgen het niet gemakkelijk. Hun enthousiasme, wilskracht, teamspirit en doorzettingsvermogen worden de komende weken dan ook enorm op de proef gesteld want begin februari moet hun tent open. Een jury van vier personen (aangevuld met steeds een ander gastjurylid) met ieder een eigen expertise op het gebied van horeca, ondernemen en zakelijke financiën beoordeelt de koppels en bepaalt welke twee concepten er uiteindelijk in de finale terechtkomen. Gedurende de reeks wordt er gejureerd op verschillende onderwerpen. Wie regelt zijn financiën het slimst? Welke tent doet het het beste qua menu? En wie heeft het qua interieur goed aangepakt?

Uitzending: wekelijks bij RTL 4, vanaf dinsdag 5 februari, tussen 21.30 en 22.30 uur

Alerts

Stel uw persoonlijke alert in. Wanneer er objecten worden geplaatst die met uw ingestelde alerts matchen, ontvangt u automatisch een e-mailnotificatie.

Alerts