Mijn alerts Direct regelen
Menu

Afname aantal cafés is strop voor brouwerijen

Nieuwsitem

In slechts 5 jaar tijd is het aantal cafés in Nederland gedaald van 8.400 tot 7.200.

In 2001 waren er nog 11.000 cafés in ons land. De enorme afname is een strop voor de brouwerijen, schrijft de Telegraaf.  Marktleider Heineken kreeg het zwaar te verduren. De brouwer zag het aantal verkooppunten in 5 jaar tijd met 10 procent dalen. Het biermerk zette daarom eind 2013 de tegenaanval in door uiterst concurrerende contracten aan te bieden. Mede daardoor krijgt Heineken, vooral bij hotels en vernieuwende horecazaken, weer een voet tussen de deur.

Provincies

Bureau Datlinq heeft het ‘slagveld’ voor de brouwers per provincie opgedeeld. Met opvallende conclusies, zo valt in de krant te lezen. Het Duitse Warsteiner doet er de laatste jaren alles aan om een positie in de Nederlandse horeca op te bouwen. In grensprovincie Gelderland lukt dat; zo’n 5 procent van de horeca heeft het Duitse bier inmiddels op de tap. Overigens is Heineken nog in 10 van de 12 provincies marktleider. In Overijssel is dat Grolsch en in Limburg zijn dat Leeuw en Gulpener.

 

Alerts

Stel uw persoonlijke alert in. Wanneer er objecten worden geplaatst die met uw ingestelde alerts matchen, ontvangt u automatisch een e-mailnotificatie.

Alerts