Mijn alerts Direct regelen
Menu

Hamburgertrend begint pas net

Nieuwsitem

De hamburger begint pas net te leven in Nederland, denkt medeoprichter van Firma Pickles Burgers & Wine Joris Visser. Restaurants die gefocust zijn op één gerecht of product zullen de komende jaren volgens hem blijven groeien.

De overal opduikende hamburgerrestaurants en –formules, zoals Ellis Gourmet Burger met zijn tweede in Amsterdam, de Burger Club in Rotterdam en de Hummbar aan het Rembrandtplein, staat centraal in de weekendeditie van het AD. Aan het woord is Visser, die samen met Niels van Nieuwenhuizen twee jaar geleden hamburgerrestaurant Firma Pickles Burgers & Wine opende in Utrecht. Vorig jaar kwam er een locatie in Rotterdam bij.

hamburger_kleine_burger_a900x525

Hype
Consumenten hebben behoefte aan snel, betaalbaar en lekker eten en een hamburger is daarvoor perfect geschikt, vindt Visser. Vooral als de burger van verantwoorde ingrediënten is gemaakt. Visser denkt dat de hamburger zijn hype nog niet voorbij is, zeker niet als hij Nederland vergelijkt met steden als New York en Londen, waar de rijkelijk opgemaakte broodjes op elke straathoek te koop zijn.

Opwaarderen
Restaurants die één product, zoals een hotdog of kroket, opwaarderen naar een ambachtelijk kwaliteitsgerecht hebben een grote kans van slagen, vindt Visser. Verantwoord snacken wordt volgens de hamburgerondernemer immers ‘alleen maar hotter’.

Bron: AD
Alerts

Stel uw persoonlijke alert in. Wanneer er objecten worden geplaatst die met uw ingestelde alerts matchen, ontvangt u automatisch een e-mailnotificatie.

Alerts